My Rainbow Dreams

Just Blogger Templates

Monday 17 June 2013

PULAU PANGKOR PART I

14.6.2013 - 16.6.2013 ...

aku berlapan bertolak naik bas dari pudu pukul 9.00am .. dan perjalanan mengambil masa dalam 4 jam .. dan kami sampai di JETI LUMUT dalam pukul 1.30 pm .. sampai2 kami rehat sekejap ... then terus beli tiket feri .. dan feri bergerak dalam pukul 2 pm .. peerjalan dari jeti lumut ke jeti pulau pangkor mengambil masa setengah jam .. sampai2 je kat sana .. kami terus sewa van warne pink .. hehe .. terus ke tempat penginapan ... ya allah pulau pangkor memang indah ... kami punye resort tu betul2 belakang tu pantai .. tido malam pn dengar ombak ...

haaa ni kami kat jeti lumut .. tengah tunggu feri ..

ni pula atas feri ..

nombor bilik kami :) .. 15 foe men 14 for women .. selesa bilik dia .. bilik dia ada 1 katil,tv semua ade la .. so kami ade 4 orang dlm bilik .. katil tu ade 2 tilam .. so 2 orang tdo atas katil .. 2 orang tido kat tilam  bawah :) .. tido malam tenang jee .. mcm kat bandar bangun pepagi bunyik hon kreta,motor ke ape laa .. macam kat resort tu bunyik ombak ...mate ni mmg tak nak bukak laa .. nyaman gilee ..

lepas berishkan badan kami makan :) untuk sape yang nak pegi pangkor berhati2 untuk makan n beli makanan .. kami tanya akak yang incas resort tu . dia cakap kedai no7 sedap n murah ... so kami pon carik laa kedai no 7,,kedai2 lain panggil suruh mkn kedai dorang,,kami xlayan pun .. hahaa .. mmg murah n sedap .. harga dia stendet KL laa :) .. sambil mkn kami boleh tengok laut ..

perot masing2 dah kenyang so kami jalan kaki tengok2 kedai cenderahati .. amek2 gambar dari view yang cantik .. tengok matahari terbenam .. ya allah ,, subhanallah cantik ciptaan Allah ..

moment paling kelakar dan yang tak boleh dilupakan .. hehe .. penat gak laa nak jalan kaki keliling pulau ,,so kami berlapan membuat keputusan untuk menyewa motor untuk 1 hari jee .. price untuk sewa motor 1 hari RM 30.00 (1motor + helmet sekali) haa sekali akak tu keluarkan helmet ni .. semua pakat gelak .. hadoii .. aq yang paling buruk helmet ok ! .. ishk .. bab tu aq sorang je xpakai .. hehe ..minyak motor sendirian berhad yee kawan2 :) .. lau mcm aq bernasib baik .. motor yang aq dapat tu FULL ok minyak .. member2 aq yang len kene la isi minyak .. kat pulau pangkor FULL TANG .. RM 8.00 .. mahal sikit laa .. xpe laa paham .. cost nak bawak,,feri semua .. :)

kami berlapan jejalan laa keliling pulau .. pulau pangkor ni tak ade la besar sangat .. 4jam dah habis pusing .. motor kat pulau pangkor ni lau korang nak tahu laa kan .. bile bagi signel nak ke kiri or ke kanan mesti bunyik .. kteorang ni jakun gle .. yelaa kat tempat sendiri mane ade bunyik .. jadi bahan mainan kami plak .. dalam pukul 7 kami balik ke resort untuk rehat,mandi semua laaa ..

cost kami disana  :

tiket bas pergi balik : sorang Rm 49.20
tiket fery pergi balik : sorang Rm 10.00
teksi dari jeti ke resort kami pergi balik : Rm 40.00
resort 3 hari 2 malam : for 2 room Rm 520.00 / 8 = sorang Rm 65.00
makan kat kedai no 7 : aq dan my sweetheart Rm 17.00
 menu ( nasi paprik + bihun goreng + nescafe o ais 2 gelas + teo ais segelas )
sewa 1 motor : Rm 30.00 + helmet
aktiviti laut : sorang Rm 50.00 ( snokling + banana boat + keliling pulau + bubel )
 BBQ : 104.20 / 8 = Rm 13.00 seorang ..

bagi aq laa kan korang tak payah bawak bnyk2 duit pegi pulau pangkor ni ... bab dia xde mall .. yang ade just kedai2 cenderahati .. aq pegi sana bawak Rm 400.. dan ade balance Rm100 .. pergi sendiri lagi bagus daripada amek pakej .. pada aq laa ..

P/s : tunggu part seterusnyeee :) .. macam2 yang aq nak share ... dan yang menarik :)