My Rainbow Dreams

Just Blogger Templates

Tuesday, 31 January 2012

Andainya aku ...

Andainya aku tulang rusukmu yang sudah hilang itu,
Aq berharap ..
Jika ALLAH mempertemukan kita satu hari nanti,
Kamu mampu dan selalulah membimbingku,
Agar aq menjadi wanita SOLEHAH,
Yang nntinya akan menjadi bidadari di syurga,
Kerana aku ingin kita bersatu
Di DUNIA dan AKHIRAT.....

Andainya kamu ditakdirkan bertemu jodoh denganku,
Kamu juga akan menjadi Ayah buat ank3 ku,
Jadilah Ayah yg boleh membimbing mereka,
Agar mereka nanti menjadi ank3 yg soleh dan solehah,
Yang dapat menjunjung tinggi Agama ALLAH,
Dan buleh kita banggakan DUNIA AKHIRAT...


Andainya kamu ditakdirkan menjadi teman hidupku
Ku berharap engkau buleh menjadi imam yang baik buatku dan anak3ku
Menjadi pemimpin yang baik dalam rumahtangga kita
Mencintai aku apa adanya.......
Dan mampu menguruskan kekuranganku dengan bijaksana
Agar aku dapat bersamamu hingga ke syurga...

Andainya aku melakukan kesalahan
Janganlah aku dikasari dengan kata2 dan perbuatan
Tegurlah aku dengan kelembutan
Nasihatilah aku dengan iman
Dan belailah aku dengan penuh kasih sayang
Agar 'ikatan' antara kita akan terus berpanjangan...


Andainya aku terlupa, lalai dalam
dalam rumahtangga
Ingatkanlah dengan rasa cinta
Agar menjadi tauladan pada ank3 kita
Dan menjadi contoh terbaik buat 
mereka
Agar 'rumahtangga' ini terpelihara...



Monday, 30 January 2012

I LOVE U



CINTA??SAYANG??I LOVE U??U LOVE ME??

**CINTA BUKAN HANYA DI BIBIR SAHAJA**

BAGI YANA ..

CINTA adalah perkataan indah yang mempunyai erti yang amat mendalam buat sepasang kekasih. Tetapi oleh kerana terlalu kerap disebut-sebut, ia menjadi koman. Akibatnya perkataan cinta mempunyai konotasi murahan. Cinta menjadi perkataan mainan di bibir kerana mudah dilafazkan dengan selamba.



lafaz " AKU CINTA PADAMU " atau " I LOVE U " sudah tak menjadikan 
si penyebut bergetar dadanya dan si pendengar terhenti jantungnya .. pendek
kata ungkapan " AKU CINTA PADAMU " sudah jadi sebutan PLASTIK yang lahir 
di bibir semata-mata , bukan menjelma dari hati ..

Kerana itu, ungkapan tersebut sudah tidak lagi mudah dipercayai kerana persepsi terhadap nilainya kian murah. Mengapa, ya?



tempoh hari mak ada cakap .. 
jauhkan diri daripada lelaki yang mudah lafazkan I LOVE U ..
sebab,mak cakap lelaki yang mudah lafazkan I LOVE U ni ...
dy tak ikhlas sayangkn kita .. betul ke.?? leh caya ke??

Memanglah begini jadinya kerana ramai yang belum mengenal peringkat cinta yang pada pendapat saya sebenarnya ada tiga, mengikut tiga dimensi manusia iaitu fizikalnya, mentalnya dan spiritualnya. Cinta di peringkat pertama ialah cinta fizikal, peringkat kedua, cinta emosional dan peringkat ketiga, cinta spiritual.

kebanyakan percintaan pada hari ini bermula di dimensi cinta fizikal. Wajahnya, lirikan matanya, senyumannya, suaranya, seksinya, bau perfumnya, hensemnya dan segala-gala yang dapat dicapai oleh lima pancaindera banyak bergantung pada cinta fizikal. Cinta pandang pertama terlahir kerana cinta fizikal.

Pertemuan yang kerap sepasang kekasih, berbual, berSMS dan berGAYUT 24JAM, bertukar pendapat, membantu menyelesai masalah, saling bersama pergi dan pulang kerja or kolej, membantu dalam pelajaran, pemberian hadiah dan pujian akan melahirkan cinta dimensi kedua iaitu cinta emosional. Dari situ, lahirlah rindu ingin sang kekasih sentiasa di sisi. Kerana cinta emosilah lahir ungkapan lautan api sanggup kurenangi..huhuhu !!~

tapi yana percaya .. yang ..

Jodoh kita ditentukan oleh Allah. Justeru itu, ia bukan sahaja untuk di dunia, malah membawa ke akhirat. Jika diizinkan-NYA, pasangan kita itulah yang akan menjadi teman kita selama-lamanya di syurga. Berkasih di syurga bukan hanya di dalam lagu cinta, tetapi yang benar akan terjadi jika kita mengerti dengan betul hati pasangan kita .. :)







Friday, 20 January 2012

happy anniversary


..:: HAPPY ANNIVERSARY MY LOVE ::..
MUHAMMAD AZIEF B. AZMI 

ini anniversary kita yang pertama tau syg .. :)
mulanya saya lupa tarikh ni ..
tp ..
awak ingat kan saya dengan tarikh ni 20.1.2012
maceh cinta <3 

 selama 1bulan kita menjalinkan ikatan cinta ni

~ saya sayang awak sepenuh hati saya 101% ok ! hehehe
~ saya happy bila bersama dengan awak sayang 
~ awak segalanya dalam hidup saya
~ tak ada sapa pon yang leh gantikan tempat awak dihati saya skng ni :)
~ awak VVIP + MATAHARI saya sayang .. muuuuaahk ..
~ saya berharap sangat awak HAPPY bersama dengan saya ..

saya janjy dengan awak..yang saya

~ tak akan tinggalkan awak sampai bila2
~ akan jaga hubungan kita ni sebaik yang mungkin sayang 
~ saya akan terima awak apa adanya..n lau 1 hari nanty awak xsempurna 
fizikal .. saya tetap akan terima awak sayang .. seikhlas hati saya :)
~saya tak akan CURANG belakang awak .. promise :)
~ CINTA / KASIH SAYANG saya hanya untuk awak AZIEF

sayang,saya minta maaf .. kalau ..

~ perangai saya ni kadang2 buat awak kurang selesa 
~ saya tak dapat bahagia kan awak sayang ..

#saya harap hubungan kita ni kekal sampai bila2#




Monday, 16 January 2012

ALHAMDULILLAH

yeepiiiii !!!
register subject done!!

so,tak payah penat2 beratur kat admint KLMU tu..
hihii ^^,

subjek yang aq ambil SEM6



International Cuisine 
Malaysian Cuisine
Human Resource Management
Basic Pastry & Bakery
























Saturday, 14 January 2012

cerita cuti sem

hurm ..
cuti sem kali ni ade moment yg menyeronokkan..n ade moment yang xmenyeronokkan :)
yang menyeronokkan ...

1> of coz la dapat jumpa family tersayang ..


2> yana jadi bibik .. ehemm ..
bkn bibik kemas2 umah tu er ..
bibik jaga anak orang ..
sonoknye ^^,


ha yana jaga budak thomey ni la
~MOHD HARITH DANISH~

3> sebab dapat jumpa membe2 lama ..
yeeepiii !!


anie,fatin,yana 
kami BFF sejak sekolah ..
rindunye time ni 

yang tak menyeronokkan...

1> hari2 rindu dekat bantal busuk saya ni.. :(


B .. syg curi pic ni dalam FB lama awak .. hehe ..
btw,chumell muke awak B .. :P


Tuesday, 10 January 2012

awak tahu tak??

saya terlalu sayangkan awak..
saya terlalu cintakan awak..
saya tak sanggup kehilangan diri awak..
saya tak sanggup tengok awak dengan orang lain.. :'(

awak ..

saya sayangkan awak sepenuh hati saya ..
tak tipu awak .. sumpah demi allah !!
demi cinta kita .. i luv u so much ..

saya sentiasa ingat awak..laupon kita jauh awak ..
saya tak lupakan awak walau seminit pon .. cinta nya saya dekat awak !!
cinta/kasih sayang saya..bukan main2 awak ..
saya tak akan menduakan awak.. tak akan sama sekali ..

awak ! .. saya ..

mencintai awak memang moment yang tak dapat saya lupakan ..
awak bagi kebahagiaan dekat saya ..yang saya tak pernah rasa sebelom ni .. tq awak :(
awak ajar saya erti kejujuran ..
awak ajar saya erti sabar ..
awak ajar saya erti kelembutan ..

awak ..

awak orang 1st yang akan pujuk saya ..
awak orang yang saya cari kalau saya sedih .. :'(
awak orang yang temankan saya kalau saya tension,,snggup awak temankn saya sampai pukul 6 pg ..
jari jemari saya ni .. saya tak akan lupa awak ..

#saya ingat tu suma awak .. saya tak akan pernah lupa .. 
#terlalu besar pengorbanan awak kat saya# ..


tapi ..

kita memang tak boleh bersama ..
awak hak orang ..
bukan hak saya .. bukan ..bukan .. bukan sama sekali .. :(
pedihnye hati saya awak .. luluh nye hati saya awak .. 
remuknya hati saya .. cuma allah je yang tau awak ..

#terima kasih sebab dah singgap kat hati saya..
walaupon sekejap .. saya dapat kebahagiaan bersama awak ..tq awak ! 
#awak tetap dihati saya .. <3 awak tetap VVIP dihati saya .. 



Saturday, 7 January 2012

❤ BERIKUT ADALAH MAKSUD PEMBERIAN/HADIAH LELAKI KPD PEREMPUAN❤

✔ SEJADAH DAN AL-QURAN →Tandanya kekasihnya itu menyayanginya dunia dan akhirat
✔ JAM TANGAN → Tanda mengingati setiap masa dan waktu ツ
✔ CINCIN → Tanda ikatan kasih yang abadi ツ
... ✔ GELANG → Tanda mesra ツ
✔ RANTAI LEHER → Ikatan cinta yang perlu perhatian ツ
✔ SUBANG → Tanda penghargaan dan penghormatan ツ
✔ KASUT → Sentiasa mengambil berat/prihatin ツ
✔ PAKAIAN/KAIN → Semoga kasih berkekalan dan dekat selalu ツ
✔ PAYUNG → Tanda kasih dan sentiasa ingin melindungi ツ
✔ MINYAK WANGI → Tanda cinta ツ
✔ BINGKAI GAMBAR → Sentiasa merindu dan tak ingin berjauhan ツ
✔ BUKU → Bersifat terbuka dan bertolak ansur ツ
✔ BUNGA → Tanda perkenalan dan tanda sayang ツ
✔ COKLAT → Semanis cintamu ツ
✔ LAGU/CD/KAD UCAPAN → Mengabadikan cinta dan kenangan ツツ
✔ HANDPHONE → Tandanya kau jangan lari dari ku!!!! Akan ku mencari mu walau dimanapun (melainkan kalau handphone itu ditutup) ツ

*Tetapi hadiah yang paling di nanti-nantikan oleh setiap perempuan adalah...
❤ MASUK MEMINANG → Tandanya dia serius n betul2 ikhlas mencintai kamu ツ ♥ LAST TU LA YANG PALING BERMAKNA ♥

menyayangimu

bukan kerana paras dan rupa...
menyayangimu sepenuh hatiku....
bukan kerana emas permata....

bumi yang mana..
tak ditimpa hujan ..
lautan mana tak bergelora ..

begitu juga dengan kasih kita...
penuh ranjau berduri...

berjanjila..wahai kekasih ..
hanya aku bertahta dihatimu...
buangkan la sikap kesangsian..
hulurkan seribu kasih sayangmu..

usah diungkit sejarah dulu ..
luka yang pahit ..
biarkan ia berlalu pergi..
selagi nyawa dikandung badan..
selagi mata mampu terbuka..
selagi nafas masih berhembus..
engkau tetap kusayang ..


# muhammad azief b. azmi #

Friday, 6 January 2012

I MISS U B

video

B ..
lagu ni untuk u B ..muuuaahkk
syg rindukn B :(
walaupun baru smlm kita jumpa ttp rindukn b ..
# kalau b rindu kat syg dgr la lagu ni ..
# walaupon kita jauh .. tp hati kita tetap dekat <3 hihi


B .. janji ngn syg .. 
> tak akan tinggalkan syg ..
> tak akan wat syg nangis ..
> sentiase ada kat samping syg ..
>sygkn syg sepenuh hati ..

---> B pliss Jangan pergi dari hidup syg sampai akhir masa..selagi mata syg belum tertutup buat selama lamanya..syg akan cuba memenangi hati B,menyayangi B..sehingga akhir hayat syg.waktu itu kalau B nak pergi dari syg, pergilah.♥ 

B ..


syg boleh berikan sebab kenapa syg sygkn  B ..

* BAU AWAK
* SENYUMAN AWAK
* WARNA KULIT AWAK 
* RAMBUT AWAK
* GIGI AWAK 
* BADAN AWAK 
* SIKAP AWAK 
* SUARA AWAK 

B ..
kalau syg rindu kan b ..
syg ingat jari jemari yang b lafazkan .. 
setiap jari jemari tu penuh makna bagi syg ..

1- B SYGKAN SYG
2- B CINTAKAN SYG
3- B SETIA DEKAT SYG SAMPAI BILA2
4- B TAK AKAN TINGGALKAN SYG
5- B IKHLAS SYGKN SYG SAMPAI MATI 


TQ B

# syg pegang segala janji2 B ni .. dan buktikan .. 
# sye sayang gemok saya azief :)

Monday, 2 January 2012

ABAH I LUV U


EN.ZAKARIA B. MOHAIDIN
 LUV U
LUV U
LUV U
LUV U



Sunday, 1 January 2012

Ibu, Cahaya Cinta Ku..


Ibu, ialah seorang wanita yang dinikahi oleh ayah kita dan kemudian hamil dan melahirkan kita ke dunia, membesarkan, merawat, dan mendidik kita hingga dewasa. Menyekolahkan kita hingga menjadi graduan dengan harapan anaknya kelak akan mendapatkan masa depan kemilau, jauh dari kesusahan. Berharap yang lebih baik dari keadaan ibu sebelum ini. 


Bekerja keras setiap hari, menyiapkan makan, menyuapkan kita ketika masih kecil hingga kita boleh untuk melakukan semua perkara dengan sendiri. Berdoa siang malam, hanya untuka anaknya. Begitu besar pengorbanan ibu kita, apakah kita dapat membalasnya. Fikirkanlah apakah kita boleh dan mampu untuk membuatnya tersenyum ketika kita meraih kejayaaan.


Tetapi masih banyak anak-anak zaman sekarang masih bersantai-santai tanpa ada usaha untuk meraih kejayaan, fikirkanlah bagaimana bila ibu kita tiada, apakah dia akan tenang di alam baka?


Ketika ibu yang selama ini ada di sisi kita, memberikan sokongan untuk kita, memberikan kata-kata semangat ketika kita berada dalam kesedihan, mendoakan setiap langkah yang kita ambil, telah tiada dan tak kan kembali lagi. 


Fikirkanlah dengan hati anda, ketika anda juga menjadi ibubapa bagaimana perasaan anda jika anak anda belum dapat meraih kejayaan
Sungguh terharu jika membicarakan tentang Ibu kita. 


Mungkin saya masih menjadi salah seorang dari anak yang belum boleh memberikan senyum untuk ibu saya, tetapi saya punya tekat dalam hati saya! 
Saya akan membuatnya tersenyum bangga kerana telah membesarkan saya, tanamkan itu pada hati anda sekalian


Jangan munculkan pertanyaan bolehkah saya membuat ibu tersenyum? tetapi buatlah pernyataan saya pasti dapat membuat ibu tersenyum! 


Tentunya dengan perjuangan, Berjuanglah teman! Tulisan ini saya dedikasikan untuk ibu saya, dan seluruh ibu di dunia ini. 

I LUV U 
PN.A'NIZA

1st DATE " 01.01.2012 "

HAPPY NEW YEAR :)

*
**
***

ape azam korang tahun 2012 ni??
ha nak kawen ea??
huhu ..
carik duit banyak2 ..
baru boleh kawen .. 
hihii

ok la .. 
berkenaan dgn tajuk kat atas tu .. 
heehe !!~
1st date with him ..
my luv <3
sayang awak ketat2+ sendat2 ..

*
**
***
1s date kita memang menyeronokkan :)
saya happy keluar dengan awak

kita tengok wayang 

crite PAPA I LUV U ..

ha awak nangis kan B??
tp xmau ngaku ..
kn kn kn??
heehe ..
+
awak belikan saya cincin ..
CINCIN COUPLE :)


THANKS B ..
saya ingat pesanan awak dalam monoril smlm ^^.

 > jgn buka cincin ni walau ape sekali pun terjadi

KECUALI

> mandi 
> mandi wajib .. kihkii ..
> bila nak buang air .. hahaa ..

* tak buleh bla la pesanan gemok saya ni .. :)

saya sayang GEMOK SAYA !!~ 
~ AZIEF ~
always in my heart <3 
muuuuuuaaahkk