My Rainbow Dreams

Just Blogger Templates

Sunday, 22 May 2011

yeah akhirnya !!

yiiihaaaaaa !!!
*
**
***

AKHIRNYA !
MERDEKA ! MERDEKA ! MERDEKA ! 

tamat sem3 ..  pada 21/05/2011

ini lah masa yang aq tungguII ..
final exam then cuti sem .. waaa
seronoknye .. !!
dah 2 bulan xblek hometown ..
lastly .. dapat juga blek ..
lau blek niyh .. 
1st nak tium my mum .. then my dad ..
and adkII  aq ..
I MISS U SO MUCH  .. <3


Saturday, 7 May 2011

SELAMAT HARI IBU ( PN.A'niza)

YEAH !!~
HARI IBU datang lagi .. =)
aq mengambil peluang mengucapkan SELAMAT HARI IBU 
kepada ibu saya PN.A'NIZA
yang sentiase berkorban dan sentiase berdoa demi kejayaan saya hari ini.
DAN
TERIMA KASIH sudah menjadi seorang ibu yang baik dan menjaga yana dengan penuh
KASIH SAYANG

muuuuuaaahahhhkkkk300x .. SAYANG KAT U EMAK .. :) 

Thursday, 5 May 2011

Aku rindu Ibu



Mengenang kembali yang telah berlalu, begitu lalu di ingatan,seperti angin tadi yang menyapu, membelai dan membiru, mengelabu, pada hati yang jadi rindu, akan segala biru-segala biru dan segala lakumu ibu.


Aku rindu ibu
Lalu jika aku ingin mengenangmu, ingin merasamu, lalu jika aku ingin mendengarmu,
Ingin memelukmu ibu, seperti angin saja, bayangan yang indah setelah itu mengelabu
dihatiku karena kau jauh…. Jauh ibu.

Aku rindu ibu
Lalu ibu aku jadi menanti hari, menghitung jari, menari pada kanvas cintamu, dalam permainan lagu irama tidurku yang selalu didendang bapak ketika itu, ketika itu, Ketika
Kemanjaan jadi untukku saja, ketika kehangatan hanya untukku saja , ketika juga saat kau ukir masa depanku yang cemerlang nanti katamu ? di atas awan, di atas derita masa lalu dan di atas perjuangan kita , begitu katamu.

Wednesday, 4 May 2011

sAat meNilaI ciNta ..

Menyentuh soal cinta, jangan pula anda lupa melakukan perubahan kepada diri dengan meletakkan keazaman yang tinggi dalam hal-hal melibatkan dunia percintaan.
Ikuti tip-tip yang disenaraikan di bawah:
1. Lupakan masa lalu
Anda bukanlah insan yang pernah dikhianati, dibenci mahupun ditinggalkan menjelang hari pernikahan. Setiap perkara yang dilalui sepanjang kehidupan lalu harus dijadikan pengajaran. Tetapi, jangan biarkan pengalaman buruk anda pada masa lampau mempengaruhi hubungan yang sedang terjalin.
Jangan biarkan hal-hal positif dan menyenangkan anda dengan pasangan bertukar gara-gara terlalu asyik membuat perbandingan dari tahun ke tahun. Ibaratkan hubungan yang baru dijalinkan itu seperti kertas putih yang siap dicorak.
2. Temui ramai orang
Bekerja di bawah satu bumbung yang sama atau tinggal berhampiran dengan kediaman anda tidak bermakna dapat membantu anda menemui calon kekasih yang berpotensi, kecuali seorang teman yang sudah lama dikenali. Jalinkan hubungan cinta dengan seorang teman yang boleh membawa anda ke arah dunia persahabatan yang lebih bermakna.
Keluarlah dari zon selesa anda. Sekiranya selama ini anda kerap ke pusat gimnasium selepas pulang dari tempat kerja, namun pada tahun ini, bangunlah pada awal pagi dan lakukan rutin harian dengan melaksanakan segala tugasan yang lebih menyihatkan. Lebih berkesan, ikuti kursus atau motivasi yang melibatkan pesertanya terdiri di kalangan lelaki dan wanita.
3. Ubah penampilan
Sudah tiba masanya anda meninggalkan gaya penampilan lama. Tidak salah sekiranya anda mengeluarkan wang yang lebih semata-mata untuk mengubah stail rambut terkini. Kunjungi salon dan bawalah contoh model rambut daripada majalah sekiranya perlu mendapat keterangan.
Demikian pula dalam hal berkaitan pakaian dan aksesori. Pilih baju berwarna cerah dan bermotifkan corak yang menarik agar anda kelihatan menonjol pada setiap masa.
4. Jangan terburu-buru
Menemui cinta baru mungkin mendatangkan kesan positif. Tetapi, jangan pula anda terus membawanya berjumpa dengan seluruh ahli keluarga. Tunggulah sehingga waktu yang tepat dan jangan sesekali merosakkan hubungan yang baru dibina itu. Hindari berbicara tentang masa depan saat hubungan baru berumur setahun jagung. Nikmatilah waktu perkenalan ini untuk memantapkan hati anda dan pasangan.
5. Jangan terlalu memilih
Setiap orang pasti ada kekurangannya, jadi apabila anda begitu obses akan kekurangan pasangan, mungkin anda sukar untuk menemui cinta baru. Sekurang-kurangnya selidik dulu kelebihan yang ada pada dirinya.
6. Buat keputusan
Cinta kerana paksaan akan membawa duka pada kemudian hari. Jangan takut untuk meluahkan apa yang terpendam kerana ia boleh mendatangkan kesan buruk dalam perhubungan. Oleh itu, lakukan keputusan yang berpihak kepada diri dan jangan takut katakan 'tidak'.

Tuesday, 3 May 2011

HAPPY BESDAY FAZ :)

happy besday to u ..
happy besday to u ..
happy besday,happy besday ..
happy besday to FAZ ..

* 
**
***
yeah .. !!~ besday housmate aq ari niyh ..
yang ke-19..
wah wah wah .. dh besar ko faz .. huhuu ..
semoga ko panjang umur,murah rezeki ..
berjaya dlm apeII bidang ko ceburi ..
n the last ..
smoge jadik anak yang BAIK :)


ha kat bwh niyh antara picPIC yg sempat aq snap .. huhu ..
sungguh melucukan ler .. kihkii :)

keciannye dy kne kunyit . kihkii
eeee ... geli gle !!~ haha

ha tuh WATAK UTAMA !!~ 

ha tuh WATAK UTAMA !!~ 

KOTOR ! akibat tembak menembak .. ngeeehhh !!~

arbab.. :)

actually 
yana teringin nk pelihara arnab .. 
mcm chumell sgtII tgok arnab .. dgn bulu dy yg lembut ..
ish .. regamnye ..!!~
tapi
*
**
***
yana xpndai nk jage arnab .. cmne ehk nk jage arnab..??
urm ssh x nk jge arnab niyh u all.??
hmmm .. xpe..
i do not mind hard to not keep a rabbit,the rabbit is also impotant to me .. FUll STOP!!~
chumell kan RABBIT niyh..?? :)

Kehidupan yg anda akan lalui bila mula menjejakkan kaki di Universiti atau Kolej..

 niyh yang berlaku kat diri aq skang niyh .. huhuu !!~
*
*
*

1. Tidur pukul 2.30 am adalah yg paling awal.
 
2. Mandi menjadi kurang penting.
 
3. Tidur menjadi benda yg penting. (selama mana pun anda tidur anda tetap akan mengantuk)
 
4. Kitar semula dah sebati dlm p'gunaan pakaian ("Oh, jeans aku msih boleh bertahan hingga tahun depan..kotor sikit je").
 
5. Makan dua kali sehari adalah standard. Ada yg sekali je.
 
6. 10 minit lebih dari cukup masa untuk bersiap-siap untuk kelas pertama anda.
 
7. Jika ruangan kuliah cukup besar, peluang untuk pinjam nota orang lain.
 
8. untuk sesetengah, tidakkah anda suka bila buku yg ditulis oleh pensyarah anda sendiri selalu diperlukan untuk kelas nya?
 
9. Paper yg 10 muka surat dulu kira mustahil, sekarang dah jadi kemestian.
 
10. Anda takkan perasan yg ramai org lebih bijak / kurang bijak dari anda.
 
11. Makanan ringan spt maggi jadi makanan kegemaran.
 
12. Belajar mencintai roomate anda, terutama bila dia meninggalkan bilik anda.
 
13. Untuk kelas. Lagi lambat lagi bagus. Menguap dalam kelas dah jadi kebiasaan :)
 
14. Anda takkan dpt bygkan sejauh mana sunyi nya rumah anda. (meriah yg amat sgt)
 
15. Majalah/ komic merupakan bahan bacaan dalam falsafah anda.
 
16. Tidakkah anda akan rasa hebat bila boleh berjaga lewat malam tanpa buat apa2, tp dapat melelapkan mata semasa dikelas plg minimum 5 saat.
 
17. Kawasan melepak jadi tempat berharga.
 
18. Anda tidak akan terlepas dgn "toyol".
 
19. Study last minute akan menjadi kebiasaan.
 
20. Yg terakhir, hidup anda tidak akan sama spt dulu :)
 
 

Monday, 2 May 2011

OSAMA mati ..??

betol ke OSAMA mati !!~??

WASHINGTON - Ketua Al-Qaeda, Osama bin Laden dibunuh oleh anggota-anggota pasukan komando Amerika Syarikat (AS) di Pakistan malam kelmarin selepas sepuluh tahun diburu setelah dia dituduh menjadi dalang serangan pengganas 11 September 2001 yang menyebabkan bangunan berkembar World Trade Centre (WTC) di New York runtuh.
Osama, 54, terbunuh dalam satu pertempuran dengan komando-komando AS di sebuah rumah mewah bernilai AS$1 juta (RM2.96 juta) yang menjadi tempat perlindungannya dekat bandar Abbotabad yang merupakan lokasi pelancongan, pusat pendidikan dan menempatkan Akademi Tentera Pakistan.
Rumah dua tingkat tersebut yang dikelilingi tembok tinggi dan kawat berduri terletak sekitar 100 meter dari akademi tentera Pakistan dan 60 kilometer dari Islamabad.
Empat buah helikopter menyertai operasi serbuan ke atas rumah tersebut.
Menurut beberapa pegawai Pakistan di bandar itu, sekumpulan pejuang yang berada di atas bumbung rumah berkenaan melepaskan tembakan grenad ke arah helikopter-helikopter itu.

CANON EOS 60D


canon EOS 60D sye punye idaman drp dulu .. 
but
smpai la nie xdpt .. 
mnx my mum .. dy ckp 
MY MUM : " nk buat ape camera tuh, camera yg ade pon xtergune"
hmm .. hempeh tol ..
pas2
*
*
*
mnx kat abah plak ..
dy ckp ..
simpan duit bnykII pas2 beli .. 
nty lau duit xcukup abah payung skit .. hehe ..
lege skit dengar cm g2 .. heheh .. 
mmg syg lebih lah kat abah .. muuuaaahhhkkk 3x

Sunday, 1 May 2011

D' SANTAP

as'kum
*
*
*

ha niyh lah salah satu aktiviti kami 1 umah lau KELAPARAN .. huhuu
yeah PIZZA .. biasenye mkn MCD .. but mlm niyh tukar selera plak.. 
yuuuummmyyyyyy !!!~
sedapSEDAPsedap ..

1-300-88- tupai tupai .. hahaha ** boleh cm uh.?? 
yuuummmyyy!! yyuuummmiieeee .. Enak banget .. :)