My Rainbow Dreams

Just Blogger Templates

Tuesday, 18 June 2013

PULAU PANGKOR PART II

hari kedua aq di pulau pangkor ... 15.6.2013


seawal 7 pagi kami berlapan pergi ke pekan pulau pangkor .. untuk cari barang2 nak buat BBQ :) .. pasarnye tak ada la besar mana .. tp suasana tu yang best :) .. ikan jangan cakap laa .. murah sgt2 .. berbanding dengan KL ... tp ayam sama je laa harga nyee .. abang2 yang berniaga tu pun peramah .. 


balik dari pasar kami buat bahan2 untuk perap ikan2 tu semua .. seronok masak reramai ni :) .. haa kat resort tu ade sediakan tempat masak,so korang boleh masak kat c2 .. korang just beli barang2 kering dan basah sahaja .. macam dapur minyak semua dia sediakan .. senang laa kami nak masak .. haa lagi 1 .. resort ni ade sediakan mesin basuh .. so lau korang nak basuh baju pun boleh .. xde la balik bawak baju kotor .. :)

lepas kami buat persiapan tu .. kami siap2 terus nk buat aktiviti pantai .. snorkeling,banana boat and more laa .. pic tak ada kat aq .. sebab masa pergi snorkeling tu xbawak kamera .. takot jatuh dalam air .. kawan aq yang ada pic2 masa snorkeling .. nanti update lain khas untuk pic2 snokeling jee :) hehe ..


berposing bersama cinta hati :) .. sedondon gitu .. 


penat tu kami buang tepi ,, balik dari buat aktiviti pantai  kami keluar lagi ... ye laa lau datang pangkor setakat nak duduk dlm bilik je baik xpayah .. huhu .. so kami amek masa untuk berjalan sahaja .. petang tu kami jalan kaki dari resort pergi ke kedai2 cenderahati .. untuk dibawa balik :) .. dalam pukul 7 kami balek ke resort untuk buat persiapan BBQ kami ... :) ..


so,, ni laa gelagat kami untuk hidupkan api .. fuuh punye laa susah .. tapi akhirnye kami berjaya :) ..


taaaaaaraaaa !!! siap pn bakar :) .. ikan pari 2 ekor .. udang 2kg .. ayam 2 ekor .. ikan 1kg ..
alhamdulillah kenyang ... kami xlupa bagi akk resort tu maria .. dan jiran2 kami .. :) hehe .. 

lepas tu kami lepak sampai laaa pukul 12 lebih kat tepi pantai tu haa ... pas2 agak2 dah ngantok .. sume masuk bilik masing2 :) ... 

0 ulasan:

Post a Comment