My Rainbow Dreams

Just Blogger Templates

Saturday, 4 February 2012

ujian yang hebat untuk orang yang hebat

Kalaulah kita tahu setiap selepas kegagalan akan ada kebahagiaan , 
kita tidak perlu penat menangis hiba. Kalaulah kita tahu , kita tidak layak 
mengatur hidup sendiri dengan mengharap semuanya baik-baik sahaja ,
pasti kita akan redha dan ikhlas menerima setiap apa yang telah ditakdirkan .

Percaya atau tidak , actually selepas kegagalan/kesedihan yang menggunung tinggi , sebenarnya, kegagalan itulah yang mendidik diri . Ujian yang hebat untuk orang yang hebat . Ujian itulah yang bakal mendidik dan menjadikan diri seseorang itu hebat . Nak jadi orang hebat ? Perlulah merasai dulu peritnya berjuang , pedihnya kehidupan . kalau mengeluh saja , don't expect much lah dalam hidup .

Anda pernah rasa frust bercinta ? Peritnya kasih sayang yang bergunung -gunung dibina tapi tidak kesampaian ? Itu tandanya, dia bukanlah yang terbaik untuk masa hadapan kita . Mungkin pandangan sebagai manusia , dialah yang terbaik pernah hadir dalam hidup kita but Allah said dia bukanlah yang terbaik buat diri kita . Kekecewaan dan kesedihan itulah yang menjadikan diri kita hebat . Keperitan itulah yang menjadikan diri kita tabah setiap hari .

Hidup ini ada atas dan bawah . Macam roda . Once kita berada di atas , once kita berda di bawah . Jangan rasa selesa sangat . Kalau kita rasa sekarang kita bahagia , ingatlah suatu hari nanti kita akan diuji dengan kesedihan . Kalau kita rasa sekarang kita berjaya , ingatlah suatu hari nanti kita akan diuji dengan kegagalan . Hidup ini adalah ujian . Gagal tak bermakna kita gagal selamanya .Sedih tidak bermakna sedih berpanjangan . 
Sediakanlah ruang untuk kita sendiri menghargai kebahagiaan .

Nak senang senang je ? hello , itu bukan life namanye .

Apa yang perlu dilakukan ketika menghadapi detik-detik kejatuhan ? Just think positive . Dekatkan diri dengan Allah .This is only one treatment yang memang sangat success untuk mencantumkan kembali hati yang berkecai . Hanya Allah sahaja mampu mencantumkan kembali . Sangat rugi if kita handle kesedihan kita dengan terus memusnahkan diri , menyakiti diri sendiri dan berkabung terlalu lama . Just remember , kesedihan dan kekecewaan itulah yang menjadi guru dalam kehidupan kita . 
Kenapa perlu bersedih terlalu lama ? Menangis setiap hari itu bukankah menyakiti diri sendiri je ? move on .

0 ulasan:

Post a Comment